luni, 23 august 2010

Cum sa “mirosi” o companie

Suna telefonul si o voce amabila te invita pe data de... la ora ...sa vii la interviu pentru postul mult visat. Minunat !

Stii ca ca jobul respectiv ti se potriveste “manusa” si este ceea ce-ti doresti tu sa faci ACUM. Oare este potrivita pentru tine compania care tocmai te-a invitat sa te cunoasca? Acum este o oportunitate excelenta sa o cunosti si tu direct dincolo de sloganuri, branduri si zvonuri.

Recomandam candidatilor sa citeasca tot ce exista pe internet despre compania de care erau interesati. Si le mai spuneam ceva: MIROSITI compania. Ei zambeau si eu ma bucuram ca ii faceam sa zambeasca apoi le explicam: observa tot, simte tot, lasa-ti intuitia sa functioneze la parametri maximi, apoi tragi o concluzie.

Are birou de receptie?
Cum sunt imbracate receptionistele?
Abilitatile lor corespund jobului pentru care sunt acolo?
Ti-a cerut si oprit buletinul la intrare sau doar si-a notat cum te numesti?
Cati agenti de paza sunt la intrare?
Este curatenie?
Ai fost primit/a la timp?
Cine te-a intervievat? Recrutorul? Managerul de resurse umane? Managerul de departament? Sau poate chiar directorul general?
Care este atmosfera? Relaxata?  Ca la armata?
Ti se ofera ceva de baut? Cine iti aduce ceea ce ai ales sa bei?

Si aspectele pot continua.

Prima impresie conteaza atat in registrul personal cat si in cel organizational. Si intuitia ta iti ofera cele mai corecte si rafinate informatii. Observa. Asculta. Simte. Intreaba. Concluzioneaza. Apoi ia o decizie.

Cu drag,
Ionelia

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu